Lediga tjänster

Kundoperationschef

Kundoperationschef – var den centrala länken som driver kund- och operativ framgång

Har du erfarenhet av kundhantering, operationer och samordning – och trivs du med att skapa struktur och lugn i komplexa processer? Är du bra på att kommunicera tydligt, hålla en överblick och se till att saker följs upp? Då kan du vara den person vi söker som vår nya Kundoperationschef i Sønderborg.

Om tjänsten

Som Kundoperationschef baserad vid Elcor Sønderborg Nord, kommer du att spela en central roll i att säkerställa stabila operationer, tydlig kommunikation och starkt samarbete mellan kunder och den interna operationsorganisationen.

Du kommer att vara kundens permanenta kontaktpunkt för operationsrelaterade frågor och den person som skapar överblick och riktning i en komplex vardag med många intressenter. Rollen kräver att du tar ansvar, fattar beslut och förblir lugn även när avvikelser,
tryck och oförutsedda händelser uppstår.

Du kommer att agera som en länk mellan kunder och interna funktioner och säkerställa att viktig information delas i tid och på ett korrekt sätt. Samtidigt kommer du att ha ledningsansvar för två medarbetare inom Planering och Kundservice, där du kommer att stödja prioritering, struktur och daglig sparring.

Dina uppgifter kommer bland annat att inkludera

  • Föra veckovisa kunddialoger och statusuppföljningar – säkerställa en överblick över leveranser, kontrakt och risker
  • Samordna interna funktioner över Projekt, Produktion, Kvalitet, Planering, Inköp och Kundservice
  • Driva lösningen av kritiska incidenter och avvikelser – ta kontroll och säkerställa framsteg under tryck
  • Säkerställa stabila operationer och tydlig kommunikation i nära samarbete med produktionschef och projektteam – översätta intern status till tydlig, aktuell kundkommunikation
  • Ledningsansvar för Planering och Kundservice - inklusive prioritering och
    daglig sparring

Lite om dig

Vi föreställer oss att du:

Har relevant högre utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet

Har erfarenhet av kundhantering, samordning och uppföljning i tekniska och/eller operativa organisationer

Som person är du pålitlig, relationsorienterad och en naturlig lagspelare

Har stark affärsförståelse och kan se kopplingen mellan kunder, operationer och ekonomi

Är strukturerad, beslutsam och proaktiv, även när trycket är högt

Har erfarenhet av eskaleringshantering och operationer under tryck

Kommunicerar tydligt, professionellt och konstruktivt både internt och med kunder

Har kunskap om ERP-system, helst Microsoft Business Central

Har förståelse för produktions-, kvalitets- och leveransprocesser

Trivs i en organisation med hög grad av självstyrning och ansvar

Hög nivå av färdighet i danska och engelska (polska eller litauiska är en fördel)

Mångfald

Vi rekryterar med respekt för mångfald. På Elcor är vi dedikerade till att säkerställa en öppen och meritbaserad rekryteringsprocess. Vi använder icke-diskriminerande språk i våra jobbannonser och bedömer alla kandidater baserat på deras kompetenser och erfarenhet - oavsett kön, ålder, etnicitet, religion, sexuell läggning eller andra personliga omständigheter. Vårt mål är att attrahera de bäst kvalificerade kandidaterna och skapa en arbetsplats där mångfald ses som en styrka.

Vad vi kan erbjuda dig

Vi erbjuder dig en nyckelposition i ett ambitiöst och utvecklingsorienterat företag där du kan sätta ditt prägel på processer och arbetsflöden. Du kommer att vara en del av en öppen och informell arbetsmiljö med engagerade kollegor och goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Vi erbjuder lön enligt kvalifikationer, pensionsordning och sjukförsäkring.

Läs mer om Elcor Group

Om Elcor

Hjälp till att forma framtiden inom vår grupp, ägd av private equity-fonden Axcel. Med mer än 1,000 anställda över kontor och växelstationfabriker i Danmark och utomlands, är vi dedikerade till hållbarhet, den gröna omställningen och digitalisering/AI.

Hur man ansöker

Skicka din ansökan

Skicka din ansökan och CV senast den 23 januari 2026 genom att klicka på länken där du laddar upp till JobIndex. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anne Bork Lind, platschef på +45 2710 3758. Vi behandlar ansökningar löpande och uppmuntrar därför att du ansöker så snart som möjligt.

Ladda upp din ansökan